A sziget generátornál nekünk „megfelelő” szigetet választhatunk.
Négy dolgot állíthatunk be. Nagyságot, folyók mennyiségét, növényzetet és hegyeket.
Két fajta alakú sziget van, kör és négyszögszerű, hogy kicsit reálisabb legyen az alakúk, ahhoz a méretükből kel levenni, ilyenkor belső tavak is szoktak lenni.
A sziget mérete:
Ha a beépíthető vizet is bele számoljuk:
Sziget egy oldala 990-1000m = 0,99-1km
Így kerülete 3870-4000m = 3,87-4km
Területe akkor 980 100-1 000 000m2 = 0,9801-1km2
A filmbéli szigetek viszont:
Az Isla Nublar 35km2
Az Isla Sorna kb. hatszorosa a Nublar területének.
Folyókat ajánlatos minél többet csinálni, hisz az állatoknak kell inniuk, a növényzetről csak annyit, hogy azt is ajánlott a maximumra állítani. A sziget északi részén így is-úgy is nyílt legelő lesz. Nem kell félni, hogy sok lesz a fa, az állatokat nem z avarja, illetve a növényevők megeszik jó részüket, később majd a pótlásuk lesz a gond.
Szóval, hogy ha még beépíthető tengert is belevesszük akkor is csak egy négyzetkilométerből tudunk gazdálkodni, mi a valóságban kevés, de a játékban „elégséges”.
Miután megvan a szigetünk, nézzük meg milyen dínó párral, kezdtünk.
Véletlen szerűen kapunk kilencből egy lelőhelyet, és már két őslény klonozható is.
JUDITH RIVER A: Ankylosaurus, Albertosaurus, Pachycephalosaurus
HELL CREEK A: Acrocanthosaurus, Parasaurolophus, Torosaurus
Kezdő dínópárok:
Ceratosaurus, Dryosaurus
Albertosaurus, Pachycephalosaurus
Parasaurolophus, Torosaurus
Acrocanthosaurus, Torosaurus
Ankylosaurus, Pachycephalosaurus
Az utolsó kettő, csak ritka esetben van.
Kezdjük el rögtön fejleszteni, gyorsan az F2 lenyomásával juthatunk el ide, 3 dolgot érdemes fejleszteni elsőre: az esernyőt (a látogatok morálja nem csökken ha esik az eső, mert az esernyővel ezt kivédik) a kasszát, (a látogatók több pénzel lépnek a parkba) és a távcsövet, ami az attrakció menü pont alatt van. (a kilátótoronyból messzebb ellátnak az emberek)
Az F3 lenyomásával juthatunk a fosszilia vadászathoz. (A zöld pipa jelöli a jelenleg meglévő ásatási helyünket. A piros lakat a még fel nem szabadított lelőhelyeket, amikor választhatunk új lelőhelyet majd zöld színű lesz. Később illetve a misszióknál van piros x. Ez azt jelenti, hogy már nem választhatunk több lelőhelyet.
Maximálisan csak 5 lelőhelyünk lehet, de különböző módok, vagy a mi tevékenységünk a FslHunt fájlban eredménye révén megszerezhetjük mind a kilencet.)
A zöld pipát „nyissuk meg” láthatunk egy műholdas képet és három zöld kört. Jobb egérgombbal egyikre kattintva, oda helyezzük a kutató csapatunkat. Park megnyitása után még vehetünk csapatokat.
Az F4 lenyomásával a genetikai laborba kerülünk. Ha találunk valamit az ide kerül. Kutató csoportjaink 5 féle dolgot találhatnak: csontokat, borostyánt, aranyat, ezüstöt és opált.
Arany, ezüst, opál értéka folyamatosan változik. Ajánlott az aranyat főleg kezdő játékosoknak felhalmozni, mint vész tartalék, mivel egy db. Ára akár 9000$ is lehet.
A csontokból három féle van. Minél nagyobb az értéka annál több DNS vonható ki belőle. A borostyánból nyerhető ki a legtöbb DNS, viszont nem tudhatjuk, mi van benne, lehet hogy egy már meglévő faj DNS-se.
Minél nagyobb DNS állománya az állatnak annál tovább fog élni.
Ha egy állatnak meg van a 100%-os DNS állománya, a később megtalált csontokat automatikusan eladja a gép, mer már nincs értelme azt halmozni. Ez később egy jó mellék pénzforrási lehetőség.
F5 lenyomásával juthatunk a fosszilia piacra. Ezt az opciót csak akkor fogjuk használni, ha lelőhelyeink már kiürültek. Az igaz hogy attól még lehet ott találni csontokat csak ritkán. Ezért van a fosszila piac, hogy a még hiányos fajok DNS állományát befoltozhassuk.
Fejlesztés elindult, kutatócsoportunk már túrja földet. Neki láthatunk az építkezésnek. A növényevő dinosaurusokat egy nagy kifutón is tarthatjuk, illetve célszerű. A ragadozókat külön. Hogy ha olyan dínó párt kaptunk, amiben az egyik állat ragadozó, akkor előbb ragadozóval indítsunk. Kerítsünk el egy placot. Kerítésen belül tegyünk le egy keltetőt, és ragadozó etetőt, illetve ha nincs víz, akkor csináljunk egy kis itatót. A keltetőben keltessünk egy állatot, egyszerre max ötöt lehet. De most egyenlőre elég egy példány is.
Közel a kifutóhoz építsük meg a központi épületet, építsünk legalább egy kilátó tornyot vagy kilátót a kerítésre, egy büfét és WC-t. Az úttal összeköthetjük őket, és célszerü is, mivel a látogatók nem fognak a sima talajon mászkálni. Rakjunk le egy tisztító állomást és minimum egy tisztítót vegyünk is fel. (később több fog kelleni) Illetve egy park ranger állomást is építsünk.
Mostanra valószínűleg már kijött az első dínó a keltetőből, és már megnyithatjuk a parkot.
Mostantól tudsz új régész csapatokat venni, és az első csillag elérése után új lelőhelyre tehetsz szert.
Fejlesztések révén új attrakciókkal bővítheted parkod, de ne feledkezz meg a biztonságról és az állatok egészségi állapotáról.
Célszerű az imunnizálást kifejleszteni (tojás lilás megvilágításban) és a különböző betegségek oltó anyagát.
Az időjárás folyamatosan változik, és néha a szigeten kialakulhat forgószél. Ekkor azonnal riadóztass, hogy az emberek biztonságba menekülhessenek.